Buikspieroefeningen: de beste tips op een rijtje

We willen er allemaal graag mooi uitzien en om er mooi uit te zien, moeten we goed in ons vel zitten. Mannen en vrouwen hebben iedere dag te maken met de verzorging van hun lichaam en wat we veel zien is dat mensen last hebben van overgewicht. Vet slaat zich vaak op, op specifieke plaatsen zoals de buik en dat is heel erg vervelend, want dit vet gaat er helemaal niet snel vanaf. De reden dat het vet op de buik zo hardnekkig is, is omdat het lichaam het vet hier vasthoudt. De vraag die veel mensen mij stellen is dan ook: ‘hoe kom ik van mijn buikvet af?’ Veel mensen geven te kennen dat ze alles al geprobeerd hebben maar zonder resultaat. Als er al resultaat was, dan was dat maar voor een kortere periode. Het eerste wat de meeste mensen denken is dat het belangrijk is om buikspieroefeningen te doen als ze van hun buikvet af willen komen. Hoewel dat niet onwaar is – buikspieroefeningen doen is zeer nuttig – is dat niet het hele antwoord op de vraag. Afkomen van het specifieke vet op de buik is een proces waarin verschillende stappen moeten worden ondernomen, waaronder het regelmatig doen van buikspieroefeningen. Buikspieroefeningen zorgen er namelijk voor dat de spieren in de buik steviger worden maar natuurlijk zet het geen zode aan de dijk om iedere dag honderden buikspieroefeningen te doen, als je vervolgens heel veel vet en ongezond voedsel eet. De combinatie van gezonde voeding, buikspieroefeningen en het vermogen om vol te houden, is de gouden combinatie als je mooie buikspieren wilt ontwikkelen die niet meer verstopt zitten onder een laag vet. De tips die ik hieronder op een rijtje heb gezet, zal ik uitgebreider bespreken.

  • Let op je eten: niets uit blik eten want daar zitten allerlei stoffen in die niet goed zijn.
  • Beweeg: neem de trap in plaats van de lift en zorg voor variatie.
  • Sla je ontbijt niet over, want de eerste maaltijd van de dag is heel belangrijk.
  • Eet verse groente en probeer eens een lekkere sap met spinazie te maken!
  • Hou vol! Jezelf mentaal uitdagen door flink te sporten stimuleert je om resultaten te bereiken!

Buikspieroefeningen in combinatie met gezond eten

Zoals al even ter sprake kwam, is het verstandig om buikspieroefeningen te combineren met gezond eten. Gezonde patronen aanleren is belangrijk en je zult zien als je meer aan beweging doet in het algemeen, dat de kilo’s er snel vanaf vliegen. Wat zijn de mogelijkheden? We hebben natuurlijk verschillende spiergroepen. Buikspieroefeningen kunnen worden gericht op de bovenste buikspieren, de onderste buikspieren en de buikspieren aan de zijkant van de buik. Het is niet alleen goed voor de buikspieren om buikspieroefeningen te doen maar ook zijn de oefeningen goed voor de vetverbranding in het algemeen. Ik raad altijd aan om te kiezen voor een combinatie van cardio training met spierkrachtoefeningen zodat én de ververbranding op gang wordt gebracht, én de spieren worden opgebouwd. Het opbouwen van mooie spieren is niet iets wat in een dag gebeurt. Het is zo dat je voor een mooi gespierd lichaam met mooie buikspieren ook wel echt voldoende buikspieroefeningen moet doen. Maar zoals in de opsomming staat moeten we dit alles combineren met gezonde voeding. Gezonde voeding zorgt er namelijk voor dat ons lichaam ook de stoffen binnen krijgt die het nodig heeft om spieren op te bouwen. Ieder lichaam is anders en reageert anders op bepaalde voeding maar iets wat inmiddels als een peil boven water staat is dat te veel suikers en vetten niet goed zijn voor het lichaam. Maar pas op! Suiker zitten ook in brood en andere koolhydraatrijke producten en deze worden bij een te veel aan dergelijke voeding direct omgezet in vetten. Daarom raad ik altijd aan om niet veel brood en andere koolhydraten te eten en vooral veel groene groente en gezonde vezelrijke producten. Het drinken van voldoende water is ook goed. Natuurlijk is het gezonder om thee in plaats van koffie te drinken en als je zin hebt om te genieten van iets zoets, kies dan voor een lekker stuk fruit en niet voor een stuk taart. Wat ik ook altijd belangrijk vind om te benadrukken is dat genieten ook gezond voor je is, dus helemaal niet zondigen is niet aan te raden, want op zijn tijd een ongezonde snack kan je ook best goed doen!

Buikspieroefeningen leren

De combinatie van de goede buikspieroefeningen met gezond eten is dus de beste combinatie die je kunt toepassen om mooie buikspieren te krijgen. Op alminde.nl vind je alle oefeningen die je nodig hebt om een mooie gespierde buik te krijgen. Bekijk de filmpjes of leer meer over gezonde voeding door het lezen van de artikelen. De weg naar een gezond lichaam kan ook worden gezet door het leren over hoe we gezond moeten leven en eten. Kennis is heel belangrijk. Immers, als je niet weet wat je binnen krijgt, weet je ook niet of het ongezond is. De oefeningen die ik online heb gezet richten ze op de verschillende spiergroepen. De buik kan iedere dag worden getraind maar het is verstandig om het trainen van de buik op te bouwen. Door het opbouwen van de spieren zul je zien dat ze langzaam steeds sterker en mooier worden. Lekkere recepten om gezond te eten vind je ook op alminde.nl. De website is helemaal ingericht om jou te helpen op de weg naar een gezonder lichaam.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn