Kom hoog in de zoekresultaten terecht via zoekmachine optimalisatie

Kom hoog in de zoekresultaten terecht via zoekmachine optimalisatieAls ondernemer of eigenaar van een bedrijf is het altijd belangrijk dat je de klanten weet te bereiken. Maar wat tegenwoordig net zo belangrijk is, is dat klanten jou of je onderneming weten te vinden. Of je nu een product or artikel wil verkopen, diensten aanbiedt of informatie verstrekt, als men geen idee heeft van je bestaan, dan bereik je dus ook geen klanten. In de wereld van het internet draait het er daarom vooral om dat je gezien wordt. Dit doe je met behulp van een website. Een website is een soort van modern visitekaartje. Maar het probleem is uiteraard dat er naast jouw website vele duizenden andere websites bestaan. Natuurlijk moet je altijd kijken naar jouw eigen vakgebied. Als je schoenen verkoopt, dan zal je in de regel niet hoeven te concurreren met websites waar kaas wordt aangeboden. Maar je moet dus wel met alle andere sites concurreren waar ook schoenen worden aangeboden. Omdat er zoveel aanbieders zijn, kun je allang niet meer vertrouwen op je eigen kwaliteit. Het kan immers best zo zijn dat je de beste kwaliteit aanbiedt, maar als men nog nooit van je heeft gehoord, dan doet dat er niet zoveel toe. Mensen die op zoek zijn naar schoenen, vragen Google dan vaak ook gewoon om enkele winkels op een rij te zetten waar je schoenen kunt kopen. Men zoekt dus zelden specifiek naar de naam van een bepaalde winkel. Als jij dus mee wilt doen en klanten wilt vergaren, dan is het belangrijk dat je de zoekmachine optimalisatie niet vergeet. Als men op zoek is naar schoenen of wat voor product of dienst dan ook, dan zal men via Google gaan zoeken. Google genereert vervolgens een lijst met de beste resultaten. Dit noemen we de zoekmachine resultaten. Dit is vaak een lijst met links naar 10 of 20 websites waar de bezoeker op kan klikken. Nu leert de ervaring dat men altijd op de eerste link klikt. Als dat niet bevalt dan, zal men op de tweede klikken en mocht dat ook niet bevallen, dan volgt de derde. Maar vaak zie je dat men de derde link niet eens bereikt en de resultaten 4 tot en met 10 helemaal niet aanklikt. Je kunt je wel voorstellen dat je helemaal kansloos bent als je niet eens in de top 20 staat. Daarom is zoekmachine optimalisatie zo belangrijk. Zoekmachine optimalisatie betekent namelijk niets anders dan je site op zo’n manier optimaliseren, dat de site zo hoog mogelijk in de zoekmachine resultaten terecht komt. Als je eenmaal in de top 10 staat, dan zal het aantal bezoekers meteen toenemen en als je de top drie bereikt, dan zit je helemaal op rozen.

Waar kan ik terecht voor professionele zoekmachine optimalisatie?

Mocht je op zoek zijn naar een specialist in zoekmachine optimalisatie, dan kun je terecht bij Linkbuilding Specialist. Hier kun je terecht voor verschillende diensten. Zo kun je er naast zoekmachine optimalisatie ook terecht voor:

  • Website laten maken
  • Linkbuilding
  • Zoekmachine marketing

Deze diensten hangen natuurlijk allemaal met elkaar samen, want een goede site zorgt voor een betere kans om hoog in Google terecht te komen en linkbuilding zorgt voor externe links waardoor je site ook weer hoger in Google terecht komt. Dus eigenlijk draait alles rondom de zoekmachine optimalisatie.

Voor meer informatie surf je naar linkbuildingspecialist.nl

Heb je interesse in zoekmachine optimalisatie of wil je juist een volledige website laten bouwen, dan kun je voor meer informatie eerst altijd even een bezoekje brengen aan de website van linkbuildingspecialist.nl.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn