VoIP telefooncentrale in laten richten

Mijn bedrijf heeft jarenlang gedraaid op ouderwetse systemen. Na de crisis van de afgelopen jaren werd het tijd om die systemen eens te vernieuwen. Ons telefoonsysteem werkte bijvoorbeeld nog via ISDN. Dat was ten tijde van het opzetten van onze centrale heel modern, maar nu alweer hopeloos achterhaald. Mijn vaste partner voor communicatiesystemen liet met weten dat het tijd was om over te stappen op een VoIP telefooncentrale. Ik wist eerst niet wat dat inhield maar hij legde me uit dat het belverkeer geleid wordt via het internet. Daardoor is de kwaliteit van de lijn altijd goed. Bovendien is de centrale makkelijk aan te sturen via een online programma. Onze medewerkers van de IT-afdeling konden er dan ook snel mee uit de voeten na een korte uitleg. Overstappen was heel eenvoudig. Ik ben uiteindelijk in zee gegaan met Voicedata. Zij hebben de migratie naar de VoIP telefooncentrale geregeld. Ik had dat zelf niet beter kunnen doen. Op voicedata.nl is meer te lezen over de service van Voicedata. 

VoIP voor grote en kleine ondernemers

Een VoIP telefooncentrale is vooral aantrekkelijk voor ondernemers. Ik kwam er dan ook op omdat een collega me hierop wees, en mijn vaste partner in IT me liet weten dat dit de enige juiste oplossing was. Ons oude systeem liet het regelmatig afweten. Omdat ik bovendien ook extern telefoonverkeer voor ons bedrijf op wil gaan zetten was het essentieel dat het nieuwe systeem veel minder kuren zou vertonen. Daarom heb ik gekozen voor een VoIP telefooncentrale. Ik kan het iedere ondernemer die zijn centrale wil laten vernieuwen van harte aanbevelen. Hiervoor zou je bijvoorbeeld Voicedata in kunnen schakelen als partner voor vernieuwing. Op hun website is te lezen wat de voordelen zijn van een VoIP telefooncentrale, en wat er nog meer nodig is om dat aan te leggen. Op voicedata.nl kun je bijvoorbeeld lezen dat een goede internetverbinding van levensbelang is voor een VoIP telefooncentrale. Omdat al het belverkeer via het internet loopt ligt de telefooncentrale er uit als het internet het niet doet. Daar zijn uiteraard wel oplossingen voor, anders koos geen enkele ondernemer voor een VoIP telefooncentrale. Bovendien is het internet in Nederland doorgaans van voldoende kwaliteit om uitval te voorkomen. Toch maakte ik me hier in eerste instantie wel zorgen over. Uiteindelijk heb ik overlegd met mijn partner voor telefonieoplossingen en was ik gerust gesteld. Ik moet zeggen dat er tot nu toe ook nog geen problemen zijn geweest met onze VoIP telefooncentrale. We plukken er enkel de vruchten van. Mijn werknemers merken ook op dat de kwaliteit van de gesprekken is toegenomen. We zijn op dit moment ook een centrale aan in inrichten voor klantcontact. Naast de e-mails die we sturen willen we tegenwoordig ook telefonisch optimaal bereikbaar zijn. Elke ondernemer zou hier aandacht aan moeten besteden als hij of zij dat nog niet heeft gedaan. 

Meer weten over de service van Voicedata?

Zelf was ik wel benieuwd of Voicedata nog meer te bieden had. Ik was zeer tevreden over de aanleg van de VoIP telefooncentrale. Het blijkt dat ze nog meer diensten aanbieden:

  • Vaste telefonie
  • Mobiele telefonie voor ondernemers
  • Internetbellen
  • VoIP voor grote bedrijven

Bovendien kun je ook informatie vinden over hardware die past bij het gebruik van VoIP. Je wilt immers wel toestellen gebruiken die optimaal gebruik maken van de mogelijkheden die een VoIP telefooncentrale je biedt. Dat is het voordeel van werken van Voicedata. Je krijgt altijd een oplossing op maat, zonder dat er losse eindjes overblijven. Daar ben ik als ondernemer erg blij mee.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn